fredag 12. september 2008

52 channels and nothing on..

Jeg gjorde et forsøk på å se på Tv i kveld. Det gikk ikke bra. Ivar Skrothaug kan jeg ikke med. Nytt på nytt flesket til med Atle Antonsen og Golden som gjester. Dette er selvsagt gjort for å sikre en god start og høye seertall. NN var greit, men heller ikke mer. Grøssvold må jobbe litt mer for å kapre meg. Hun har altså Olav Thon Trump i studio. Han vil gi bort penger til forskning etter hvert, men han opplever å få kjeft av Grøss for å ha gjort noen kjeltringstreker på 50-tallet. Etter en hastig prat der Grøssvold kommer på defensiven, hentes en eller annen skuespiller inn. Hun prater lenge om ingenting. Olav Trump sitter bare der. Neste gjest er Tommesen - hvem gidder mer av Venstregutta? Tommesen er nå bare en summing i bakgrunnen. Nettet er min venn nå.

På sommeren ser vi omtrent ikke tv, mens høsten som regel har vært en bedre tid for tv. I kveld kom jeg plutselig på hvorfor vi kjøpte Six feet under på DVD forrige runde: Det var ingenting å se på tv.

Ja ja, litt blogging og nett, så blir det bedre. Er jeg sær? Har jeg ramlet ut av alle målgrupper? Eller har NRK frosset fast i et fredagskonsept som er resirkulert resirkulasjon? Hva vet jeg?

Dette var nesten like ille som å se unge Strand på NRK2 snakke om renter. Det mest avanserte spørsmålet var: "Tror du folk har tatt høyde for renteøkning da de lånte penger i banken..." bla bla bla - mer tomprat - bla bla. Hvor dumme er vi egentlig?

Dumme nok til å betale en feit lisensavgift om ikke annet. VOFF

God aften!

3 kommentarer:

  1. Selv så jeg også på Grosvold pga Thommasen og Thon. To interessante gjester etter mitt syn, men Grosvold har jeg egentlig aldri hatt så mye til overs for. Man kan si at hun var falsk i "Det svakeste ledd", men jeg synes dama er litt sånn hele tiden.

    SvarSlett
  2. Ja, så selv på det på en 5 tommers batteridrevent tv-skjerm på en jakthytta langt inn i det indre trøndelag.. :P Reagerte også på den offensive tonen hun hadde, det er relativt eksklusivt å få Olav Thon til intervju.. Opplever at Grosvold kan være bra, men denne gangen ble det litt feil.

    SvarSlett
  3. Nettopp!

    Hun har fått tak i gode gjester til sesongstart, men hun klarer ikke å utnytte det.

    SvarSlett