fredag 21. august 2009

Fordypningsoppgaven

I år blir det slik:

Sluttprodukt: Individuell, skriftlig oppgave om et emne innen litteratur, språk, sammensatte tekster eller adaptasjon bok-film.

Rammer: 5-8 a4 sider med linjeavstand halvannen og skriftstørrelse 12. New Times Roman.

Prosess:

1. Velge emne innen 1.9

Innhente stoff

2. Forslag til problemstilling som skal godkjennes innen 22.9

3. Førsteutkast/arbeidsnotater leveres 16.10 - veiledning gis

4. Sluttprodukt leveres 13.11


Forklaring:

Vi mener at det er formålstjenlig for elevene å trene på denne typen oppagver, for det vil møte dem i høyere utdanning.

Vi styrer prosessen til en viss grad, men dette er elevens eget prosjekt.

Det er satt av norsktimer i en uke midtveis til arbeid med oppgaven på skolen og veiledning. Det betyr at det meste av arbeidet gjør eleven hjemme.

Her er det mange tings som kan diskuteres, men vi har valgt å gjøre det slik.

2 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. (Det er irriterende at skrivefeilene er mye vanskeligere å se før publisering av kommentaren!)

    Helt grei måte å gjøre det på. Vi har valgt å korte inn på den skriftlige delen, men til gjengjeld må de produsere en sammensatt tekst eller et foredrag på ca 15 minutter etter at de har skrevet sin artikkel på ca 3 sider. Totalt ganske stort arbeid som dekker flere kompetansemål. Bra for dem, bra for oss.

    SvarSlett