fredag 12. februar 2010

Individual Oral Presentation - IBO

Elevene ved 2IB er nå i gang. Mens de andre ved Ås videregående hadde vinteraktivitetsdag, hadde 20 IB-elever sin første eksamen i norsk.

Den kalles Individual Oral Presentation og er verdt 15 %. Den er internt vurdert, men eksternt moderert. Det betyr at mine muntlige karakterer vil bli satt opp mot neste muntlig (IOC) som blir vurdert av ekstern sensor.

Elevene må holde en muntlig presentasjon ut fra en selvvalgt problemstilling knyttet til en av bøkene på høstens pensum. Vi har lest: Mannen som elsket Yngve, Trass, Grøftetildragelsesmysteriet og Det femte barnet. Det er lov til å være kreativ, men de fleste elevene valgte en tradisjonell og analytisk presentasjon. Jeg synes alle leverte varene.

Jeg presiserte i forkant at dette er en formell situasjon, og at elevene burde te og kle seg for anledningen. Flere av gutta var ulastelig antrukket! Dette kan jeg like.

3 kommentarer:

  1. Artig at guttene pynta seg. Mor liker dette!

    SvarSlett
  2. Hei!

    Ja, helt klart. Jeg synes det er greit å skille litt på situasjoner. Gutta var eksemplariske!
    Hyggelig at du tar deg tid til å kommentere.
    Ps: Spurte om lov til å publisere bildet.

    SvarSlett
  3. Morn Ola-Matti :)

    Jeg har funnet bloggen til hovedpersonen i Grøftetildragelsesmysteriet!:

    http://utengrenser.blogspot.com/2008/07/primitivisme.html

    http://utengrenser.blogspot.com/2010/02/hvorfor-skole.html

    SvarSlett