mandag 4. januar 2010

Godt nytt år: tonullennull. tjueti, totusenogti

Nytt år - gamle stiler.

Nå står en fjortendagersperiode fremfor meg med sprengretting og karakteroppgjør, men jeg liker hverdagen.

Jeg skal forsøke å holde bloggen flytende i år også. Å være en slags skrivende norsklærer er viktig. Jeg skal forsøke å sutre mindre og heller være mer konstruktiv. Likevel har sutringen på bloggen hatt en terpeutisk effekt, og det skal man ikke kimse av. I tråd med dette vil jeg derfor komme med en liten anbefaling.

Hvis du som norsklærer vil lese noe morsomt og originalt på nynorsk sammen med elevene dine, kan jeg varmt anbefale: Ramstein Pensionat av Guri og Sigrid Sørumgård Botheim som kom ut på Samlaget i slutten av 2009. I forhold til en modernisme/postmodernismedebatt i vg3 kan den også passe fint. I vg3 ligger jo også mål om egen skjønnlitterær, modernistisk skriving og romanen kan fungere fint som inspirasjon i et slikt arbeid.

God skolestart til alle lærere som måtte svinge innom her:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar